Ens volem vives!

Dimecres és 25 de novembre, Dia Internacional per a l’Eliminació de la Violència contra les Dones. Un dia marcat al nostre calendari com una jornada trista, però reivindicativa. Trista, perquè el degoteig de mortes no cessa, però reivindicativa, perquè no volem tenir por i seguirem cridant contra la violència que ens colpeja. És per això que des de l’assemblea de CUP-Capgirem Sants-Montjuïc hem creat l’assemblea de dones, amb l’objectiu de treballar la lluita feminista.

Els titulars dels diaris són el comptador de mortes que entren en les nostres consciències, però aquesta és la punta de l’iceberg. La violència masclista pren diverses formes: física, psicològica, econòmica, familiar, social… i no entén d’edats ni de classe social, ni de nivell educatiu. De fet, som les dones de les classes populars i les dones migrades les que patim amb més força aquesta violència; som les dones empobrides les que ens emportem la pitjor part. Denunciem qualsevol violència masclista, com també denunciem que la llei només empari la violència en el sí de la parella o ex parella i, altrament, en la seva forma heterosexual. D’aquesta manera, altres formes de violència no es consideren violència masclista, com l’exercida en el sí de parelles homosexuals, o contra prostitutes, o contra qualsevol dona pel sol fet de ser-ho. Pel sistema aquesta no és violència masclista. Per a nosaltres ho és i ho seguirà sent.

Denunciem totes les formes de violència quotidiana, com la que patim als carrers quan som intimidades, interpel·lades pel nostre aspecte físic… per ser dones. Denunciem aquesta invasió de la nostra integritat i la nostra intimitat, una violència socialment assimilada que ens denigra, ens humilia i és, inequívocament, sexista. És una violència que tampoc es veu, que no es llegeix. Com si no hi fos. Però hi és. Com hi són els punts foscos dels nostres carrers: l’urbanisme no està pensat per garantir la nostra seguretat a les nits. Hem de repensar l’espai públic per poder defensar-nos de qualsevol amenaça.

Necessitem un canvi radical en la nostra societat. Necessitem apoderament, educació en el respecte i la no violència cap a les dones ni cap al col·lectiu LGTBI. Estem fartes de ser titulars de les notícies perquè ens maten. Ens volem vives.

Aquests dies estem engegant l’assemblea de dones del districte de Sants-Montjuïc i estem planejant assemblees de dones en els diferents barris, que anirem anunciant al nostre blog i als perfils de les xarxes socials. El nostre objectiu és trobar-nos tant amb organitzacions de dones com amb les que no formeu part de cap col·lectiu però que hi vulgueu participar, per començar a teixir xarxes fortes i feministes, per apoderar-nos per tots els racons del Districte i per tots els carrers dels nostres barris. Per començar a canviar les coses. Us convidem a participar en aquestes assemblees i en aquest espai que tot just està naixent. Si hi esteu interessades, escriviu-nos a: [email protected]

22 novembre, 2015

capgiremsantsmontjuic