Crida Constituent aposta per la Independència davant la presó Model de Barcelona

En una data i un lloc carregats de simbolisme la majoria d'intervencions han abocat el passat sobretot en clau de futur, com a recordatori i ensenyança pels moments històrics que vivim, amb clares al·lusions a l'època de la transició i a la traïció dels líders, connexions amb Xirinacs i amb tantes persones antifranquistes que es van sentir enganyades i sobretot amb la necessitat de trencar amb la cultura de la transició i el règim del 78. L'advocat Vidal Aragonés s'ha encarregat de recordar que entre el 1978 i 1983 van ser més de 200 els companys i companyes que van ser assassinats per la seva lluita antifranquista i el seu compromís polític.

L'acte ha començat amb la intervenció d'Irene Escorihuela que, en nom de la Crida Constituent, ha explicat com avança el procés d'articulació de la candidatura independentista i de les esquerres rupturistes que el manifest i els seus adherits reclamen. En aquest sentit, ha comentat les diverses trobades entre organitzacions, partits i agents per definir un marc polític comú i avançar cap a la creació de la candidatura que el dia 20 de desembre podría realizar el seu primer acte públic.

Pots llegir la resta de la crònica a: http://www.llibertat.cat/2014/12/crida-constituent-aposta-per-la-independencia-davant-la-preso-model-de-barcelona-28925