Crònica de la xerrada sobre desobediència civil i poder popular i del llegat de Xirinacs

Una cinquantena de persones van assistir ahir a la xerrada 'Desobediència civil i poder popular: el llegat de Lluís Maria Xirinacs' al Casal Jaume Compte, organitzada per la CUP Sants-Montjuïc i la Fundació Randa Xirinacs. Joan Parés, membre actiu d'aquesta fundació i un dels companys propers d'en Xirinacs, va desglossar una de les parts menys conegudes de la seva obra. Amb el nom de 'Tercera Via, Sistema General a la mesura de l'home d'avui', aquest llibre recull les reflexions i aprenentatges mutus que en Xirinacs va compartir amb Agustí Chalaux i es presenta com una esmena general al funcionament de la societats capitalistes, amb idees suggerents com la creació de la moneda telemática, l'abolició de l'interès en el crèdit i l'organització demòtica de la societat (a través de l'assemblearisme).

Després de glossar les idees clau d'aquest llibre que malauradament encara resta força desconegut, el debat entre els assistents va pivotar al voltant de la figura del Xirinacs i la situació política actual als Països Catalans, amb el referèndum del 9 de novembre i la necessitat d'elaborar un veritable procés constituent com a rerefons.

Els membres de la Fundació Randa Xirinacs, amb l'objectiu de mantenir viu el llegat del Lluís Maria, ens conviden a consultar tota la reedició de materials que estan duent a terme a Internet. Ho podeu consultar a http://www.xirinacs.cat/