Crònica de l’acte al Casinet d’Hostafrancs de El3.cat

Diumenge al migdia la candidatura de la CUP Capgirem Barcelona va realitzar un acte de presentació de les candidates i candidats al Casinet d’Hostafrancs, on també es va presentar el programa electoral de Sants-Montjuïc. Durant l’acte va intervenir l’alcaldable Maria José Lecha, i els candidats locals Oscar Simón, Lluïsa Pahissa, Marc Santasusana i altres representants de la formació independentista.

L’acte que va comptar amb més d’un centenar de persones, veïns i veïnes dels barris de Sants-Montjuïc, va començar amb la projecció d’un vídeo de la presentació de la candidatura. La militant de la CUP, Irene Escorihuela, va conduir l’acte i comentava que “des de Sants-Montjuïc participem gent diversa, persones a l’atur, universitaris, gent que ve de l’independentisme popular, etc”. La primera de les intervencions la va fer Yashira, una veïna de la Marina implicada en la lluita per un transport públic per la Marina. Yahira criticava que “no hi ha voluntat política, s’ha aconseguit subvencionar per acabar la L9 fins al Prat però no fins la Zona Franca, el motiu és perquè el nostre barri és obrer i no tenim incentiu turístic”. Juan Manuel Salas, activista sindical i treballador d’una empresa hostafranquina defensava els drets laborals dels seus treballadors: “Tenim una clara baixada dels drets i ara volen baixar-los encara més” lamentava Salas.

Tot seguit van intervenir els dos candidats a consellers del Districte de Sants-Montjuïc, Lluïsa Pahissa i Marc Santasusana. Pahissa va dir que el nostre districte compta amb barris de primera i segona categoria: “La diferència entre barris de Sants-Montjuïc han anat creixent per la separació provocada per infraestructures com la Gran Via o les vies del tren a Sants o la mancança de transport públic a la Marina”. En aquest sentit, Pahissa va informar de diverses propostes de millores en el transport. Santasusana va contraposar-se a PSC, ICV-EUiA, ERC i CiU per impulsar un turisme massiu al Poble-sec que “no ha repercutit en benefici del veïnat d’aquells barris”. El candidat de la CUP també va parlar de, segons ell, “la mala qualitat del servei en sanitat als barris”. Oscar Simón, número cinc de la llista de la CUP va explicar als assistents el programa de la candidatura al nostre districte. L’alcaldable María José Lecha va fer l’ultima de les intervencions. Lecha va assegurar que cal capgirar Barcelona: “Volem fer de la radicalització democràtica la plena sobirania en la presa de les decisions col·lectives amb estructures descentralitzades però enxarxades”. L’acte va acabar amb un vermut i un dinar.

Per veure més imartges d el’acte a El3.cat