CUP Capgirem Barcelona condemnem categòricament que l’Ajuntament hagi permès la destrucció del refugi antiaeri del C/Burgos

Quan des de CUP Capgirem Barcelona realitzàrem una roda de premsa el passat 18 de març i  explicàrem les nostres propostes per preservar el patrimoni arquitectònic de Sants-Montjuïc, els refugis antiaeris, element històric clau de la nostra tradició obrera i antifeixista, hi tingueren un paper important. Ens comprometíem a pressionar per fer públics els criteris de conservació dels refugis que es descobreixin i donar al veïnat ple accés a la documentació expedida per l’empresa d’arqueologia responsable de la supervisió, i respecte als ja descoberts i estudiats al carrer Juan de Sada i carrer Burgos, exigíem la seva recuperació seguint els criteris dissenyats per les associacions de veïns implicades.

Malauradament, el tàndem de Xavier Trias i Jordi Martí, que com hem denunciat en diverses ocasions als carrers i a les audiències públiques té nul·la sensibilitat per la qüestió, ha tornat a atemptar contra un element clau del nostre patrimoni històric tolerant la destrucció del refugi del carrer Burgos. Aquest, ha estat totalment omplert amb formigó, fent-ne inviable la seva recuperació i demostrant un cop més que cal Capgirar Barcelona si volem salvar Cal Bruixa a La Bordeta, Can Cervera a Font de la Guatlla i la resta d’elements claus del llegat patrimonial dels nostres barris.