El veïnat pren l’audiència per reclamar transport digne i salvar Can Vies i la CUP exigeix al regidor Martí que els recolzi o dimiteixi

La d’aquest dimarts fou la audiència pública del districte amb més assistència, i més tensa, dels darrers anys. Tot i que es tractaren altres qüestions importants, com les queixes per fer de pagament l’entrada al castell de Montjuïc o el seguiment polític patit pel Casal Independentista de Sants entre d’altres, foren el clam pel transport digne al barri de la Marina i en defensa del CSA Can Vies de Sants.

Els veïns de la Marina, que van assistir en manifestació per fer-se sentir a l’audiència, van omplir bona part de la sala de plens mentre mantenien una concentració a les portes del districte. Les seves diverses intervencions denunciaren com aquell barri quedava a la cua de Barcelona a nivell de transport, amb l’entrada en funcionament del metro congelada i el servei d’autobusos en retrocés, i com el regidor Martí i el govern municipal es sotmetien als designis de TMB i del govern de la Generalitat.

Pel que fa a la campanya per evitar que els plans especulatius de TMB i l’Ajuntament ensorrin més de tres lustres de lluita que representa el projecte de Can Vies, entitats de caire divers, com Jòvens en Defensa de l’Ebre, la CJC, la Fundació Randa-Lluís M. Xirinacs o la mateixa CUP reclamaren que el regidor Martí pressionés l’Ajuntament, accionista majoritari de la denunciant TMB, aturés l’aplicació d’una sentència política que la justícia espanyola ha servit a l’alcalde Trias.

La intervenció del representant de la CUP denuncià la vulneració de llibertats polítiques que suposaven les identificacions realitzades per la guàrdia urbana a veïns que havien participat de les mobilitzacions setmanals pel transport públic, així com la presència de nombrosos agents de policia de paisà situats entre l’assistència a una audiència on mai s’ha produït cap tipus d’incident violent. Respecte a Can Vies, s’exigí al regidor Martí que esdevingués un digne representant dels veïnat de Sants sumant-se a la defensa de Can Vies davant un desallotjament polític que està a les seves mans d’aturar. Davant la nefasta gestió mantinguda pel regidor Jordi Martí, la CUP exigí la seva rectificació total sobre les qüestions plantejades pel veïnat que omplia la sala o dimitís del seu càrrec.