Èxit d'assistència a l'Assemblea Oberta '2014 objectiu: Independència'

L'Assemblea Oberta '2014, Objectiu: Independència' aplegava una setantena de persones divendres passat al Casal Independentista Jaume Compte.

L'acte va ser un espai de debat en què es va parlar al voltant de tres eixos: els possibles escenaris i actors d'aquí al 9 de novembre, la continuïtat del procés en el conjunt dels Països Catalans i el gir cap a un altre model de país. L'assemblea va comptar amb la participació de Joan Mollà, coordinador de la territorial de Sants-Montjuïc de l'ANC, i Liliana Vilanova, regidora de Montesquiu.

De primer, Joan Mollà va presentar l'ANC, tot destacant-ne la transversalitat i confluència de diferents sensibilitats polítiques.  Pel que fa als actors, Mollà opinava que som nosaltres que hem de fer el pas, i que difícilment el Govern de l'estat espanyol farà cap moviment. Quant als possibles escenaris de cara el 9 de novembre, Mollà observava que hauríem d'actuar com si no hi hagués un altre escenari que no fos la consulta. I, quan sigui el moment, caldrà plantejar-nos totes les opcions.

La regidora Liliana Vilanova exposava tres eixos: el primer seria  l'ofensiva diplomàtica d'empresaris, estats de la Unió Europea o discursos de la por, que s'han de saber respondre amb una gran capacitat d'acció, ajudant-nos d'aliats internacionals i amb desobediència. El segon serà el 9 de novembre, en què es produirà o bé un referèndum amb acord o sense acord del Govern de l'estat espanyol, o bé unes eleccions plebiscitàries. A l'últim, hi hauria el període posterior al 9 de novembre, en què s'haurien de valorar les respostes del referèndum. A més, Liliana Vilanova diferenciava quatre actors principals: la societat civil, les administracions municipals, els partits polítics a favor del dret de decidir i  l'estat espanyol.

Les seves intervencions van donar el tret de sortida a l'intercanvi de parers i opinions dels assistents. En el torn obert d'intervencions, els assistents van compartir les diverses visions i sensibilitats pel que fa a la consulta i als escenaris possibles d'aquí al 9 de novembre. En aquest sentit, el debat va girar al voltant d'unes quantes qüestions: la capacitat d'actuació unitària dels Països Catalans, la inclusió o no del nou estat a la Unió Europea, la desobediència civil i institucional i el possible marc d'unes eleccions plebiscitàries. A més, també es va valorar el paper de l'ANC en tot el procés fins a la consulta i el rol que prendria un cop s'hagués celebrat el referèndum.

Finalment, l'acte va concloure amb l'anunci del tema de la propera assemblea oberta: 'la república que volem'.