Text intervenció en defensa de Can Vies censurada a vídeo Audiència Pública

Quan es presentà aquella proposta, al regidor Jordi Martí li semblà inofensiva i acceptà aplicar-la. Ara bé, la seva mala gestió ha provocat que cada cop més veïnes i veïns vinguin a cantar-li les quaranta i a exigir-li la dimissió, i ha deixat d’agradar que quedi constància de les sessions. Després d’haver fet tanta propaganda de l’aplicació d’aquesta mesura el regidor Martí no es pot fer enrere, i apareixen nous mètodes de censura.

Bàsicament consisteixen en identificar quines poden ser les intervencions més crítiques amb el regidor, situar-les estratègicament a l’inici de la sessió i esperar una bona mitja hora abans de pitjar el botó d’enregistrar.

Per fer front a aquesta censura, que ha deixat fora del vídeo les tres primeres intervencions, i sols permeten veure la resposta i per tant la versió del regidor, us adjuntem el text íntegre a continuació:

En aquesta mateixa sala el passat 18 de març, és a dir, fa dues audiències públiques, en representació de la CUP vaig exigir-li la seva dimissió. Vam ser els primers en demanar-li la dimissió, però en aquests 4 mesos ha plogut molt, molt.

Sempre li havíem retret que havia arribat a ser regidor de Sants-Montjuïc, en un cas semblant al del president de l’audiència dirigent d’Iniciativa que té al costat, per un intercanvi de cadires entre elits de partits, i que sense ser de, viure o conèixer el districte no podia ser un bon regidor. Aquests 4 mesos però ha fet un curs intensiu de que és Sants i el seu districte, ara segur que el coneix molt millor.

Però també el coneixen molt millor les veïnes i veïns, el seu índex de coneixement entre el veïnat ha pujat molt, tant com ha baixat l’índex de la seva popularitat.

Ja sabem que en tres anys d’audiències públiques mai ha dit “m’he equivocat” o “ha estat un error meu”, i sempre tot és culpa de l’herència rebuda del govern anterior, de l’escanyament econòmic al que ens sotmet el govern central o d’una mala aplicació de les seves directrius. Ara bé, avui li farem unes preguntes molt senzilles:

1) Des de que la CUP va demanar-li la dimissió fa quatre mesos un bon nombre de veïnes i veïns i d’entitats de tot el districte han acabat demanant-li el mateix, la pregunta és, s’han fet tots de la CUP o la seva actuació ha tingut errades molt greus?

2)  Una enquesta publicada fa unes setmanes per la Vanguardia demostrava que el veïnat del districte i del conjunt de Barcelona desaprovava l’actuació municipal a Sants que vostè ha liderat. Sols aprovava la seva gestió un col·lectiu, el de votants del PP. La segona pregunta seria, estan equivocats els veïns, la seva actuació va ser nefasta o bé es va confondre alhora de triar a quin partit afiliar-se?

3) També a la premsa han aparegut titulars com “El ple municipal reprova Trias per la crisi de ‘Can Vies’”. És la primera vegada que un alcalde barceloní és reprovat pel ple”. Potser algú altre el felicitaria irònicament, preferim fer-li la tercera pregunta, de qui és culpa aquest fet inèdit. Del govern anterior, de Madrid, de l’alcalde Trias o d’errades a la seva gestió?

En el cas que en alguna d’aquestes tres preguntes reconegui haver comés errors greus, i tenint en compte que això és l’audiència pública on ha de retre comptes a la ciutadania, ens els podria detallar?

4) La quarta seria referent a la discriminació a la que s’han vist sotmeses totes les entitats del districte. Totes les entitats legalment constituïdes, quan volen fer ús d’alguna sala de les Cotxeres de Sants, han de demanar-ho amb diversos dies d’antelació, en cas contrari l’espai no es cedeix. O almenys fins fa unes setmanes era així. Al juny, en plena campanya del veïnat en defensa de Can Vies, un veí de la Zona Franca al que l’ajuntament li patrocina els llibres històrics sense tenir cap formació ni capacitació com a historiador, va demanar per fer un acte a les cotxeres contra Can Vies per al dia següent i li van concedir. Li pregunto aquí, que hi ha representants d’un bon nombre d’entitats presents. Si volen fer un acte a les cotxeres d’un dia per l’altre se’ls autoritzarà a partir d’ara? Sí? O només en el cas que portin folklòriques i li facin reverències?

Finalment la cinquena pregunta, ben senzilla, i per pujar-li una mica la moral, com valora que cap de les forces polítiques representades a l’actual ajuntament no li hagi demanat la dimissió? Creu que és perquè la seva gestió no és tant dolenta, o perquè viuen allunyats de les veïnes i li posen les coses molt fàcil?

No puc saber que respondrà, però en no tenir dret a rèplica acabaré la intervenció amb el que ha esdevingut un clam de punta a punta del districte, Jordi Martí Dimissió.